دومین کنفرانس پدافند غیرعامل و توسعه پایدار

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و خدمات تابا دومین کنفرانس پدافند غیرعامل و توسعه پایدار توسط وزارت کشور با حمایت و مشارکت سازمان پدافند غیر عامل کشور و بیش از 30 دانشگاه، پژوهشگاه و دستگاه اجرایی با حضور فعال شرکت مهندسی و خدمات تابا و ارائه سخنرانی توسط مدیرعامل این شرکت جناب آقای مهندس نیکبخت با موضوع “بازسازی نیروگاه های قدیمی و تاثیر آن بر توسعه پایدار” و حضور در نمایشگاه جانبی جهت نمایش آخرین دستاوردهای این شرکت در حوزه پدافند غیرعامل در محل تالار وزارت کشور در تاریخ 25 و 26 مهر ماه 1396 برگزار شد.

مهندس نیکبخت در این برنامه ضمن تشریح ابعاد فنی و تدوین دانش مهندسی پروژه بازتوانی توربین بخار نیروگاه شهید بهشتی لوشان بیان داشت:

در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ، پروژه دانش بنیان بومی سازی بازتوانی توربین بخار نیروگاه شهید بهشتی لوشان به همراه ساخت قطعات اصلی ، اخیرا به سفارش شرکت تولید برق لوشان برای اولین بار در ایران توسط شرکت مهندسی و خدمات تابا اجرا و به بهره برداری رسیده است.

اجرای کلیه فازهای مهندسیِ ساخت و مونتاژ و نصب این پروژه، در بازه زمانی کمتر از پنج ماه در داخل کشور به سرانجام رسید. و همچنین به جرات می توان گفت، با اجرای این پروژه دانش بنیان ، توان تولیدِ واحد بخار نیروگاه شهید بهشتی لوشان، پس از انجام عملیات بازتوانی، به توان نامی خود رسیده است و این افزایش تولید معادل برق رسانی به 71000 خانوار می باشد.

شرکت تابا با اجرای موفق این پروژه دانش بنیان، با همکاری بیش از 20 واحد تولیدی ـ صنعتی داخلی، آزمایشگاه های مرتبط و مرکز پژوهشگاه فناوری های نو دانشگاه امیرکبیر، توانست بعنوان پروژه برتر در زمینه پدافند غیرعامل استان گیلان از طرف استانداری انتخاب شود.

مهندس نیکبخت در ادامه، وضعیت نیروگاه های قدیمی کشور را مورد ارزیابی قرار داد و در این باره اهمیت بازتوانی و تاثیر بازسازی نیروگاه های قدیمی بر توسعه پایدار را از جنبه پدافند غیر عامل را بیان کرد.

مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات تابا در پایان صحبت های خود بیان داشت :

امید است اجرای موفق این پروژه بتواند به عنوان نمونه ای کارآمد، فرهنگ بازتوانی را در سایر نیروگاههای کشور گسترش دهد و بواسطه آن گامی بلند در اعتلای کشور و برقراری امنیت پایدار در سراسر ایران اسلامی برداشت.

- آخرین رویداد ها

پیام تبریک مدیرعامل محترم شرکت تابا، جناب آقای مهندس نیکبخت به مناسبت سال نو و آغاز بهار طبیعت

بیشتر

نوروز 1403 فرخنده و گرامی باد

بیشتر

جمع بندی سال 1402

بیشتر

آغاز ماه مبارک رمضان گرامی باد

بیشتر

جشن تولد متولدین زمستان

بیشتر

5 اسفند ماه، روز مهندس گرامی باد

بیشتر

حضور شرکت تابا در نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی ایران پتروکم

بیشتر

میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر گرامی باد

بیشتر

ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن بر تمامی بانوان ایران زمین مبارک

بیشتر