با دستور رئیس جمهور واحد بخار نیروگاه هریس به بهره برداری رسید

رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانسی در تبریز واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی هریس را به بهره‌برداری رساند.

به گزارش روابط عمومی تابا، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، رسول اسماعیل‌زاده، بیان کرد: واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی هریس به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات امروز به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی در مراسم افتتاح این طرح‌ها، حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای ساخت پروژه‌های یاد شده را ۲۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور یک‌هزار مگاوات واحد نیروگاهی حرارتی به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح واحدهای بخار یاد شده سالانه بیش از یک میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

عبدالرسول پیشاهنگ با بیان اینکه این طرح‌ها با همت و توان نیروهای متخصص داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده نیروگاه ایرانی انجام شده است، گفت: با بهره‌برداری از این ۶ طرح در مجموع ۱۰۲۶ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده خواهد شد. افتتاح چهار واحد بخار یاد شده سالانه بیش از یک میلیارد مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: دولت سیزدهم با افزایش ۶ هزار مگاواتی تولید برق در یک‌سال، رکورد افزایش ظرفیت تولید برق طی یک‌سال را بر جای گذاشت.

در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی کل کشور ۸۹ هزار ۳۶۵ مگاوات ‌است که سهم نیروگاه‌های حرارتی ۷۲ هزار و ۶۱۴ مگاوات (۲/۸۱درصد)، برق‌آبی ۱۲ هزار و ۸۷ مگاوات (۶/۱۳درصد)، اتمی هزار و ۲۰ مگاوات (۱/۱ درصد)، و تولید پراکنده و تجدیدپذیر و دیزلی ۳ هزار و ۶۴۴ مگاوات (۱/۴ درصد) می‌باشد.

- آخرین رویداد ها

جمع بندی سال 1402

بیشتر

آغاز ماه مبارک رمضان گرامی باد

بیشتر

جشن تولد متولدین زمستان

بیشتر

5 اسفند ماه، روز مهندس گرامی باد

بیشتر

حضور شرکت تابا در نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی ایران پتروکم

بیشتر

میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر گرامی باد

بیشتر

ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن بر تمامی بانوان ایران زمین مبارک

بیشتر

جشن یلدای سال 1402

بیشتر

بازدید دکتر سیجانی، مدیر کل محترم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به همراه معاونین و هیئت همراه از کارخانه شرکت تابا.

بیشتر

15 آذرماه، روز حسابداری و امور مالی گرامی باد.

بیشتر