تبریک روز مهندس

علوم مهندسی دنیا را جایی برای بهتر زیستن کرده است با این حال کوچک‌ترین خطاها در حوزه‌ی مهندسی بزرگ‌ترین فاجعه‌های انسانی را رقم زده است. از چرنوبیل تا هیروشیما و تری‌آیلند تا مهیب‌ترین زلزله‌ها با هزاران کشته و زخمی و ویرانی همه حاصل بی‌توجهی و بی‌تعهدی به علوم مهندسی است همان‌طور که از پیشرفته‌ترین فناوری‌های مهندسی در نجات جان میلیون‌ها انسان استفاده شده است، از کوچک‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین تجهیزات و ابزاری که نبود هر یک گوشه‌ای از زندگی بشر را با مشکل مواجه می‌کند تا بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ابزاری که نبود آن جان میلیون‌ها انسان و زندگی در کره‌ی خاکی را تهدید می‌کند همه ساخته‌ی دست و تفکر مهندسان است.

جامعه‌ی بشری امروز بیش از نیاز به علوم مهندسی به مهندسانی نیازمند است که هم‌زمان با یادگیری علوم مهندسی به اصول مهندسی حرفه‌ای پای‌بند باشند و با فراگیری و به‌کارگیری مهارت‌های گوناگون و آمیختن آن با علوم مهندسی، این علوم را با کارايی و بهره‌وری و خطرپذیری کمتر همراه نمایند. مرکز‌های آموزش مهندسی باید محل جذب نخبه‌ترین اشخاص جامعه باشند و همچنان که علوم مهندسی در تمامی زمینه‌های زندگی بشر نفوذ نموده است دانش‌آموختگان همه‌ی علوم از علوم انسانی تا تجربی و از اقتصاد تا پزشکی باید با مبنای مهندسی آشنا شوند تا آن‌چه از آن به‌عنوان تفکر مهندسی نام برده می‌شود در همه‌ی علوم راه‌گشا و گره‌گشای چالش‌های گوناگون باشد.

پای‌بندی به اصول مهندسی و اخلاق حرفه‌ای در علوم مهندسی و آموختن مهارت‌های مختلف از مهارت‌های نرم تا مهارت‌های سخت نیاز امروز و فردای جامعه‌‌ی مهندسی است. علوم مهندسی به‌طور مرتب نیازمند بازنگری و دگرگونی است و نادیده انگاشتن این نیاز هر جامعه‌ای را با گرفتاری‌ روبه‌رو می‌کند. روز مهندسی در کنار قدردانی از مهندسان برتری که جامعه را به‌سوی تعالی و توسعه سوق داده‌‌اند باید یادآور همین نیازها باشد. نیازهایی که بی‌توجهی به آن‌ها بخش بزرگی از جامعه را زیر آوار گرفتارهایی از بین خواهد برد.

⚘️روز مهندسی بر همه‌ی کسانی که در گسترش تفکر و نگاه مهندسی تلاشگرانه ایستاده‌اند گرامی باد⚘️

- آخرین رویداد ها

پیام تبریک مدیرعامل محترم شرکت تابا، جناب آقای مهندس نیکبخت به مناسبت سال نو و آغاز بهار طبیعت

بیشتر

نوروز 1403 فرخنده و گرامی باد

بیشتر

جمع بندی سال 1402

بیشتر

آغاز ماه مبارک رمضان گرامی باد

بیشتر

جشن تولد متولدین زمستان

بیشتر

5 اسفند ماه، روز مهندس گرامی باد

بیشتر

حضور شرکت تابا در نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی ایران پتروکم

بیشتر

میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر گرامی باد

بیشتر

ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن بر تمامی بانوان ایران زمین مبارک

بیشتر