بازسازی، ارتقا و بازتوانی

مهندسی، تأمین و اجرای خدمات بازسازی، ارتقاء و بازتوانی تجهیزات نیروگاهی‏ و صنعتی

عموماً نیروگاههای حرارتی با عمر بالای 25 سال، نه تنها برای جلوگیری از زیان‌های ناشی از افت توان و بازده تولید برق و نیز خروج اضطراری واحدها در نتیجه فرسودگی تجهیزات، بلکه به منظور ارتقاء توان و راندمان و کاهش سطح آلاینده‌ها در سطح قابل قبول منطقه‌ای و جهانی نیازمند بازسازی، بازتوانی و ارتقاء می‌باشند. در حال حاضر در ایران بیش از 12000مگاوات، ظرفیت نامی نصب شده وجود دارد که بیش از 25 سال از عمر آنها می‌گذرد لذا ارائه خدمات ذیل در دستور کار شرکت تابا قرار گرفته است:

  • بازسازی (Rehabilitation) : بازیابی و ارتقاء (حدود 15 درصد) توان و بازده نیروگاه بدون جایگزین یا اضافه کردن مولد نیروی برق جدید و تنها از طریق شناسایی و رفع نقاط ضعف و جایگزینی تجهیزات با بازده بالاتر.
  • بازتوانی (Repowering) : جایگزینی بخش یا تمام تجهیزات یک نیروگاه فرسوده با تجهیزات و مولدهای جدید، با هدف ارتقاء توان و بازده و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی.
  • ارتقاء (Upgrading) : افزایش توان و بازده نیروگاه از طریق ارتقاء عملکرد تجهیزات مدار تولید برق از جمله، توربین، ژنراتور و بویلر که عموما توسط سازندگان اصلی تجهیزات در قالب بسته‌های ارتقاء توصیه می‌شوند.

 

پروژه های این سرویس

مهندسی، تدوین دانش و ساخت پوسته، رینگ و پره های ردیف 1-6 LP و 16-32 IP توربین بخار Siemens نیروگاه لوشان

بیشتر

مهندسی، تدوین دانش و ساخت پوسته، رینگ و پره های ردیف 7-10 توربین بخار Siemens نیروگاه لوشان

بیشتر